tytul: Zasady stosowania instrumentów ochrony środowiska tytul: Relacja funkcji ochrony środowiska agospodarowania(zarządzania) jego zasobami w kompetencjach Ministra środowiskatytul: Państwo prawa i ochrona środowiska Polski 10 lat po akcesji przykładem dla Ukrainytytul: Podstawy podpisania Konwencji z Espooi Konwencji z Aarhus i ich ratyfikacja w Polsce i na Ukrainietytul: Charakterystyka Konwencji z Espoo i jej Komitetu ds. Implementacjitytul: Dochodzenie w ramach Konwencji z Espoo w sprawie kanału Bystretytul: Charakter Konwencji z Aarhustytul: Mechanizm przestrzegania Konwencji z Aarhus

Gdzie szukać informacji o Konwencji z Espoo i Konwencji z Aarhus

Poniżej zamieszczona jest lista publikacji, do których warto zajrzeć, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat mechanizmu kontroli przestrzegania Konwencji z Espoo i Konwencji z Aarhus.

 
opublikowano 25 sierpnia 2014r.

Poniżej zamieszczona jest lista publikacji, do których warto zajrzeć, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat mechanizmukontroli przestrzegania Konwencji z Espoo[1] i Konwencji z Aarhus[2]:

1.   Theory and Practice of Transboundary EnvironmentalImpactAssessment. Edit.: KeesBastmeijer and TimoKoivurova. Brill/MartinusNijhoffPublishers, Leiden/Boston, 2008, 397 s. (odnośnie działalności komisji dochodzeniowej w ramach sprawy kanału Bystre zob. s. 46-47);

2.  Governing International Watercourses: River BasinOrganizations and the SustainableGovernance of InternationallySharedRivers and Lakes. Susanne Schmeier. Routledge, 2012, 344 s. (ogólne opisanie sprawy kanału Bystre zob. s. 209-211);

3.     International Courts and the Development of International Law: Essays in Honour of Tullio Treves. Edit.: NerinaBoschiero, Tullio Scovazzi, CesarePitea, ChiaraRagni. Springer, 2013, 990 s. (о sprawie kanału Bystre zob. s. 176-177);

4.     FreshWater in International Law. LaurenceBoisson de Chazournes. Oxford University Press, 2013, 288 s.;

5.  Transboundary EnvironmentalImpactAssessment in the European Union: The EspooConvention and itsKievProtocol on Strategic EnvironmentalAssessment. Edit.: Simon Marsden, TimoKoivurova, Routledge, 2013, 352 s.;

6.    Yearbook of International Environmental Law Volume 20, 2009. Edit.: Ole Kristian Fauchald, David Hunter, Wang Xi. Oxford University Press, 2011, s. 229-231;

7.   Science and the PrecautionaryPrinciple in International Courts and Tribunals: ExpertEvidence, Burden of Proof and Finality. Caroline E. Foster. Cambridge University Press, 2011, 375 s.;

8. The Aarhus Convention and Innovations in Compliance with MultilateralEnvironmentalAgreements. SvitlanaKravchenko. (in) Colorado Journal of International Environmental Law and Policy, Vol. 18, No. 1, 2007. [papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1076746]; 

9.     Beyond Territoriality: TransnationalLegal Authority in an Age of Globalization. Edit.: GuntherHandl, Joachim Zekoll, Peer ZumbansenMartinusNijhoffPublishers, 2012, 566 s.;

10.   EnvironmentalDiscourses in Public and International Law. Edit.: BradJessup, Kim Rubenstein. Cambridge University Press, 2012, 536 s.;

11.   Jerzy Jendrośka, Practice and RelevantCasesthatEmerged in the Context of the EspooConventionImplementationCommittee. [w:] Non-ComplianceProcedures and Mechanisms and the Effectiveness of International EnvironmentalAgreements, T.M.C.ASSER PRESS, The Hague, 2009, s. 328-331. [air.unimi.it/bitstream/2434/57918/2/treves_240109.pdf];

12.     YelyzavetaAlekseyeva, Onceagainabout the Aarhus Convention and Ukraine’sfailure to comply with itsobligation. [w:] Environment People Law Journal № 9-10 (49-50), s. 9-12. [epl.org.ua/uploads/media/EPL_2011_09_10_web_01.pdf];

13.     ОльгаМелень. Дунайськасправатриває. [w:] Вісникекологічноїадвокатури, № 28-29, 2005, s. 40-41. [epl.org.ua/uploads/media/V28-29.pdf;

14. ОльгаМелень. КаналДунай-Чорнеморе - невирішеніпитання. [w:] Вісникекологічноїадвокатури, № 30, 2006, s. 21-23. [epl.org.ua/uploads/media/V30.pdf].

 


[1] Konwencja o ocenach oddziaływania na środowisko w kontekście transgranicznym, sporządzona w Espoo dnia 25 lutego 1991 r.

[2]Konwencja o dostępie do informacji, udziale społeczeństwa w podejmowaniu decyzji oraz dostępie do sprawiedliwości w sprawach dotyczących środowiska z dnia 25.06.1998r., (weszła w życie 30.10.2001r.) [zwana dalej Konwencją z Aarhus].